Kindle to jeden z najpopularniejszych czytników e-booków na świecie. To małe urządzenie to prawdziwy gamechanger i wymarzony gadżet dla wielu czytelników. Niestety, jak to z elektroniką bywa, nawet taki cud techniki jak Kindle potrafi raz na jakiś czas dostarczyć użytkownikowi trochę nerwów.
W tym poradniku pokażę, co możecie zrobić, jeśli Wasz komputer nie widzi Kindle i przez to nie możecie np. wgrać na niego nowych książek.
Spis treści
Bardzo często przyczyną może być wadliwy kabel lub podłaczenie urządzenia do niewłaściwego portu USB.
Jedną z pierwszych rzeczy, które powinniście zrobić jest:
1. Przepięcie USB do innego gniazda (najlepiej takiego, którego używacie na co dzień i co do którego macie pewność, że działa prawidłowo).
2. Spróbowanie z innym kablem. Wiele smartfonów również używa micro-usb, więc wielu z Was powinno mieć taki kabel w domu.
Czasami winnym może być np. nasz system operacyjny. W takim przypadku warto spróbować podłączyć Kindle na innym urządzeniu. Możliwe jest, że zadziała na nim w pełni poprawnie i będziecie mogli dzięki temu np. transferować swoje pliki.
Spróbuj wyłączyć i włączyć zarówno Kindle jak i swój komputer.
W tym celu po prostu:
1. Wyłącz urządzenie
2. Odczekaj kilkanaście-kilkadziesiąt sekund
3. Z powrotem włącz urządzenie
Problem niedziałającego urządzenia może zostać rozwiązany także poprzez pobranie lub zaktualizowanie programu Kindle.
Możesz to zrobić pod tym adresem: https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201245960.
Calibre to jeden z najpopularniejszych programów do obsługi czytników e-booków. Za jego pomocą możesz np. w łatwy sposób dodawać na swój czytnik nowe e-booki bezpośrednio z komputera.
Aby spróbować tego sposobu:
1. Zainstaluj Calibre na swoim komputerze.
2. Wyłącz Kindle oraz komputer, a także odłącz Kindle od komputera.
3. Włącz komputer i uruchom Calibre.
4. Podłącz Kindle do komputera.
5. Uruchom Kindle.
Kolejnym popularnym sposobem jest wyłączenie ustawienia wstrzymywania selektywnego USB.
Aby to zrobić w nowszych wersjach systemu Windows, wystarczy:
1. Naciśnij przycisk Windows lub logo Windows na pasku zadań.
2. Wpisz „Panel Sterowania” i w niego wejdź.
3. Wejdź w „Sprzęt i Dźwięk”.
4. Wejdź w „Opcje zasilania”.
5. Naciśnij „Zmień ustawienia planu”, obok tego, z którego korzystasz.
6. Wybierz „Zmień zaawansowane ustawienia zasilania”.
7. Rozwiń zakładkę „Ustawienia USB” -> Ustawienie wstrzymywania selektywnego USB
8. Przełącz „Ustawienie” na „Wyłączone”.
9. Naciśnij „OK” i „Zastosuj”.