Jeżeli tworzymy jakiś dokument, bardzo często możemy chcieć udostępnić go w formacie PDF. Jest to jeden z najpopularniejszych formatów używanych do zapisu informacji tekstowo-graficznych i drukowania.
Zazwyczaj jednak nie tworzymy naszych tekstów w edytorach PDF, a na przykład w programach do edycji tekstu takich jak chociażby Microsoft Word, czy dokumenty Google.
Na szczęście za ich pomocą również możemy bez problemu zapisać nasz plik w PDF.
Wówczas przy wybieraniu folderu i nazwy pliku, możemy tuż pod nią wybrać z listy format. Jeżeli znajdzie się na niej „PDF”, wystarczy ją wybrać i nacisnąć Zapisz.
Jeżeli zapisanie pliku w PDF okazało się w danym programie niemożliwe, w następnym punkcie dowiesz się, jak zamienić istniejący plik na PDF.
Jeżeli mamy już plik w jakimś innym formacie tekstowym lub graficznym, zwykle będziemy mogli zamienić go na PDF z wykorzystaniem jednego z darmowych konwerterów.
Aby zamienić swój plik na PDF, wyszukaj w wyszukiwarce frazę z Twoim obecnym formatem i dopiskiem „na PDF”, czyli na przykład:
W sieci jest całe mnóstwo darmowych konwerterów, w których wystarczy po prostu wybrać nasz plik z dysku i nacisnąć przycisk w celu przerobienia pliku na format PDF. Gotowy plik wystarczy później już tylko pobrać, to wszystko.