Jeżeli choć raz przytrafiła Wam się sytuacja, w której próbowaliście wysłać komuś link długi na co najmniej kilka linijek — prawdopodobnie chcieliście go jakoś skrócić.
Zbyt długie linki mogą nie mieścić się w limitach serwisów społecznościowych, budzić dziwne podejrzenia, czy po prostu źle wyglądać.
W tym poradniku dowiesz się:
Spis treści
Aby skrócić link, wystarczy wybrać jeden z wielu serwisów, które na to pozwalają.
Z tych bardziej popularnych możecie zainteresować się między innymi:
W większości tego rodzaju narzędzi nie trzeba się nawet rejestrować. Wystarczy podać link docelowy i wygenerować jego skróconą wersje. Jeśli jest to możliwe, warto jednak rozważyć założenie konta, ponieważ niektóre takie serwisy pozwalają na śledzenie statystyk (m.in. ilości kliknięć w dany link).
Większość z nas ma ku używaniu skracaczy inne powody, oto kilka z tych najpopularniejszych:
.ly
i jakimiś losowymi znakami po slashu.Jeżeli posiadacie własną domene, możecie w banalny sposób zbudować własny „skracacz”. Istnieje do tego cała masa oprogramowań, czy nawet gotowych pluginów do WordPress.
Takie skracacze to nic innego jak zwykłe przekierowania, do których można np. dorobić dodatkowy moduł statystyk.
Skracacz pod własną domeną może być lepszym pomysłem, ponieważ Wasi odbiorcy powinni mniej bać się klikać w Wasze linki niż w linki do nieznanych im, zagranicznych stron, które kojarzą im się z oszustwami. Jeżeli skracacie wiele linków, a macie własną domenę, zdecydowanie polecałbym rozważenie tego rozwiązania.