Jak naprawić błąd 503 na YouTube?

Jak naprawić błąd 503 na YouTube?
21 listopada 2022

Nie wiem jak Wy, ale ja niemal nie wyobrażam sobie dnia w internecie bez używania serwisu YouTube. Codziennie oglądam materiały moich ulubionych twórców, a niejednokrotnie śledzę także rozmaite transmisje na żywo.

Nie da się ukryć, że YouTube stał się niesamowicie popularny, a przeciętny internauta spędza przy nim co najmniej kilka godzin tygodniowo (1).

Stąd też nic dziwnego, że ewentualne przerwy i błędy uniemożliwiające nam oglądanie naszej ulubionej platformy, mogą irytować.

Jednym z najczęściej spotykanych błędów jest błąd 503, którym zajmiemy się w tym poradniku.

Czym spowodowany jest błąd 503 na YouTube?

Kod 503 oznacza, że dana treść jest tymczasowo niedostępna. Taki komunikat możemy spotkać w sytuacji, w której nasze urządzenie nie jest w stanie nawiązać połączenia z serwerem YouTube.

Błąd 503 może być spowodowany zarówno problemami z serwerem po stronie YouTube, jak i problemami związanymi z Twoją siecią. Z tego powodu nie ma jednego, uniwersalnego rozwiązania. Poniżej przedstawimy kilka najpopularniejszych, które mogą Ci pomóc.

Jak naprawić błąd 503 na YouTube?

Oto kilka popularnych sposobów, które mogą pozwolić na łatwe naprawienie błędu 503 i przywrócenie poprawnego działania YouTube.

1. Odśwież stronę

Jednym z najprostszych, a zarazem najskuteczniejszych sposobów na pozbycie się błędu 503 może być odświeżenie strony i ponowne załadowanie danego filmu.

Aby to zrobić, naciśnij na przycisk „Odśwież” w przeglądarce lub naciśnij przycisk F5 na klawiaturze. Jeżeli nie przyniesie to rezultatu, alternatywnie możesz skorzystać z kombinacji klawiszowej CTRL + SHIFT + R która powinna nadpisać zasoby związane z wersją strony zapisaną w pamięci podręcznej.

2. Upewnij się, że nie trwa żadna awaria po stronie YouTube

Pamiętaj, że nie zawsze „winny” jest użytkownik. Nawet największym serwisom internetowym na świecie zdarzają się błędy i przerwy w działaniu.

Jeżeli zwykłe odświeżenie strony nie pomogło, a Twój internet działa poprawnie, zanim spędzisz godziny na szukaniu problemu po swojej stronie, upewnij się, czy nie trwa właśnie jakaś awaria YouTube.

W tym celu możesz:

1. Sprawdzić, czy strona jest dostępna na serwisach takich jak na przykład isitdownrightnow.com.

2. Zobaczyć, czy inni użytkownicy zgłaszają problem z działaniem YouTube w Social Media, na przykład na tagu #youtube w serwisie wykop.pl, lub subreddicie r/youtube na Reddit.

3. Zrestartuj swoje urządzenie i internet

Jeżeli sprawdziłeś i wygląda na to, że nie trwa obecnie żadna awaria po stronie YouTube, spróbuj zrestartować swoje urządzenie i internet.

W tym celu:

1. Wyłącz urządzenie (np. laptopa lub smartfona, w zależności od tego, z czego korzystasz).

2. Odczekaj co najmniej kilkanaście sekund.

3. Włącz urządzenie ponownie.

To samo możesz zrobić z urządzeniem zapewniającym Ci dostęp do sieci (np. z routerem).

4. Wyczyść dane pamięci podręcznej urządzenia

Kolejną rzeczą, którą warto rozważyć, jest wyczyszczenie danych pamięci podręcznej związanych z serwisem lub aplikacją YouTube.

W tym celu wejdźcie w ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub w ustawienia aplikacji YouTube i wyczyśćcie pamięć podręczną.

5. Po prostu zaczekaj

Niezależnie od tego, czy problem występuje po stronie Twojego urządzenia, czy serwisu YouTube, zwykle błąd 503 powinien ustać po jakimś czasie. Zwykle ten czas nie powinien przekroczyć kilku godzin, choć w tego rodzaju przypadkach może się zdarzyć nawet okres do około 48 godzin. Jeżeli po tym czasie YouTube nadal nie będzie działać, przejdź do następnego sposobu.

Jeżeli YouTube nie działa, spróbuj oglądać go za pomocą innego urządzenia lub sieci, a jeśli nie masz takiej możliwości, pamiętaj, że w internecie istnieje wiele podobnych serwisów. Dla przykładu, gdy u mnie nie działa YouTube, zwykle oglądam transmisje na żywo na Twitch.tv, seriale na Netflix, lub słucham podcastów na Spotify albo w aplikacji Pocket Casts. Alternatyw jest naprawdę sporo.

6. Skontaktuj się ze swoim dostawcą internetu

Jeżeli błąd nie ustaje i próbowaliście już niemal wszystkiego, najlepszym rozwiązaniem może być kontakt ze swoim dostawcą internetu. Z dużą dozą prawdopodobieństwa problem może występować po jego stronie lub może on pomóc Wam rozwiązać ten, który dzieje się u Was.

W tym celu zadzwońcie na infolinię danego dostawcy lub skontaktujcie się z nim na przykład za pomocą maila.